Ahad, Mei 04, 2008

Email : 7 'C' sebab suami benci isteri

Petua dari Dr Fadillah Kamsah

Untuk semua isteri, bakal isteri dan jugak yg beristeri ...

C1. CABAR
Isteri nie kalau bergaduh dengan suami mulalah kata "Kalau awak berani cubalah [cabar suami cari perempuan lain]! Dr Fadillah kata JGN CABAR SUAMI ... nanti suami buat betul-betul isteri juga yg putih mata

C2. CABUL
Perbuatan & kata2 isteri yang tak sopan (isteri hilang sifat malu) seperti keluarkan kata2 yg tidak baik pada mertua

C3. CELUPAR
Celupar nie suku-sakat cabul juga. Isteri selalu cakap yg kotor, mungkin kadang2 terlepas cakap ...

C4. COMOT
Isteri bila nak keluar rumah aje baru nak comel tapi kat rumah comot. Suami pula di opis dok nampak y aje ... Ade isteri kata - mekap untuk suami, ... tapi kat rumah tak mekap pun ...

C5. CEMBURU
Suami lemas kalau isteri cemburu berlebih-lebihan ... sikit2 dok telefon suami kat opis. Suami baru balik kerja dah kita tanya macam-macam. Suami balik lewat overtime dah syak yg bukan2 ...

C6. CEREWET
Suami tak suka bila isteri cerewet tak bertempat

C7. CINCAI
Buat kerja rumah cincai, masak cincai, kemas rumah cincai, jaga anak cincai ... Dr Fadillah kata suami paling benci bila isteri cincai jaga anak ... anak dah masuk longkang tapi mak dok lepak depan tv lagi ...

7C ni lambang keperibadian muslimah yang lemah akhlaknya ... Berpelajaran tinggi belum tentu tinggi akhlaknya. Tapi kita ni insan yg mudah lupa & lalai ... ada masa2 tertentu, mungkin juga kerana sifat suami & keadaan sekeliling yang buat kita mempunyai salah satu ciri2 7C tu

5 comments:

baby berkata...

abggg...nak main Cubit2 leh x? tu pun d kira xdsuka suami ka?

klu pungut utang dgn suami n d kenakan interest? tu dkira kesukaan suami eh? huhuhuhuuh besnyaaaa ^_^

azhar berkata...

cubit x termasuk dalam katogori 7 "C" yag tidak di sukai suami, so, kira boleh la...

1 lg "C" yg mungkin tidak disukai suami ialah CINEMA...

kalau laki busy tengok bola kat TV, tolong la jangan kacau nak alih channel sbb nak tengok cerita bawang putih bawang merah ka, telenovela venuzuela ka, p ramlee ka dll

Baby berkata...

alolololo..jgn kacau tgk bola..abg,bb gila bola jgk tau..huuhhuhu..

xpun paling senang..simpang MAX astro kat umah..muhahahaha tv sorg satu.hehe bahagianyaaaaaaa ^_^

aNgah berkata...

bab bola wa xstuju..kalu dia tgk bola,wa pun pura2 tido..dia mesti jd xbez tgk bola sensorang..so blh la wa menukar channel..

p/s:tp jgn dia tgk bola ngan bapak wa dah..mau nyer tak di layan wa lg dah..huh

hairulallias berkata...

tahniah laa pasai nak nikah dah..lagi berapa hari jaa lagi tuu..amalkan 2 c ni pun okey gakk utk kebahagian rumahtangga yakni, Cium Cokmo..hehehe